34 de etaje, 680 de trepte, 119 metri diferență de nivel și peste 600 de participanți. Acestea sunt cifrele primului eveniment de acest tip din România, organizat în beneficiul Hospice Casa Speranței, de către smartatletic și Raiffeisen Property International.

Pentru mine a fost încă un eveniment reușit în care m-am implicat ca voluntar pentru Hospice Casa Speranței, un ONG deja notoriu, în care activez de aproape 4 ani. După atâția ani de voluntariat am ajuns să privesc oamenii cu alți ochi decât o făceam înainte, prin prisma competițiilor sportive la care am luat parte. Chiar dacă adrenalina implicării active într-o astfel de competiție este poate mai tentantă și din „culise” lucrurile se văd frumos și despre vreau să scriu acum.

SkyRun 2013 a avut un impact mai mare asupra mea decât alte competiții la care am participat (vorbesc din postura de voluntar, bineînțeles) și asta datorită contactului cu oamenii aceia care au alergat până la etajul 34 al clădirii Sky Tower. Pentru mine a fost o lecție uimitoare despre cum avem capacitatea să ne încurajăm reciproc, dar de cele mai multe ori ezităm să o facem. Acesta a fost rolul meu în data de 7 decembrie: m-am echipat corespunzător și am fost omul de la etajul 22 care, pe lângă faptul că s-a asigurat că totul a mers strună și că nu a fost nevoie de intervenție medicală, i-a aplaudat pe participanți și i-a felicitat. Departe de a mă lăuda (oricât de ispititor ar fi), am făcut treaba asta cu inima deschisă și cu un zâmbet până la urechi. Cu toate că nu toți concurenții au fost receptivi, majoritatea lor m-a uimit prin căldura cu care ei răspundeau încurajărilor, iar mie cu siguranță mi-au ridicat moralul. Am bătut palma cu câțiva dintre ei și am primit mulțumiri pentru că la etajul 22 cineva le amintea că sunt niște oameni frumoși.

În ciuda aparențelor, SkyRun nu a fost un eveniment adresat doar celor cu condiție fizică foarte bună și constituție atletică, Surprinzător chiar și pentru mine, am întâlnit oameni obișnuiți și cu ceva kilograme în plus, dar foarte motivați și angrenați în cauza pentru care se aflau acolo. Pentru mine asta a însemnat SkyRun: motivare, încurajare, generozitate și conectare.

Rezultatele au vorbit de la sine: cel mai bun timp scos a fost de 2:55 de minute la categoria masculin individual însă, pe lângă caracterul competitiv, evenimentul a avut ca scop strângerea de fonduri pentru Hospice, în vederea ridicării noului centru medical de care Bucureștiul are atâta nevoie.

Pentru cei curioși, găsiți mai jos un filmuleț pe canalul de Youtube, Urmează-ți Pasiunea, care rezumă SkyRun 2013.

