Am dat în liceu peste The Human Equation, al șaselea album al proiectului Ayreon, care are în spate acest mastermind: Arjen Anthony Lucassen, și de atunci îl ascult pe cât de des posibil. Mi-am dorit dintotdeauna să am ocazia să-l văd pe acest om minunat, iar joia trecută, în sfârșit, am avut această onoare.

Hard Rock Cafe Bucharest a găzduit un concert acustic care m-a uns la suflet: Anneke van Giersbergen și Arjen Lucassen reuniți sub proiectul The Gentle Storm au oferit puțin peste 90 de minute de poveste. La modul cel mai serios, a trecut ceva vreme de când am fost așa într-o stare de complete awe. The Gathering, unde Anneke a activat din ’95 până în 2007, nu a fost chiar pe lista de trupe cărora să le acord foarte multă atenție, însă vocea ei este foarte greu de ignorat. A transmis căldură și deopotrivă putere, stârnind admirație și încântare. Beautiful One, piesa care a deschis concertul, a fost unul din momentele mele preferate și prestația ei m-a ținut în priză până în punctul culminant care a fost cover-ul Pink Floyd – Wish You Were Here. Și acum vreau să mă întorc în timp și să am moaca aia tâmpă și fericită. Anneke a comunicat constant cu publicul, iar după interpretarea piesei I’m on Fire a lui Bruce Springsteen a avut o remarcă cel puțin amuzantă: „Oh, fuck Bruce Springsteen, we want The Gathering” și ce-i drept, cunoscătorii asta așteptau.

The Gentle Storm

Anneke Van Giersbergen și Arjen Lucassen

Momentul în care Arjen a urcat pe scenă m-a lovit fix în moalele capului. Știam că vor fi prezente piese Ayreon în concert și așteptam așa cu nerăbdare să aud primele note și apoi să iau aceeași moacă menționată mai sus. După Endless Sea, piesă cuprinsă în albumul The Diary al proiectului The Gentle Storm, a urmat momentul în care am auzit Day 6: Childhood, de pe The Human Equation, și care m-a băgat în transă. Eram cel puțin ayreonized și m-a bucurat să aud atâtea piese de pe principalele albume Ayreon. Comatose, piesă inclusă pe albumul 01011001, le-a dat ocazia artiștilor să glumească pe seama numerelor de la camerele de hotel, care compuneau numele albumului cu pricina. Au urmat două bis-uri, iar cover-ul The Beatles – A day in the Life (trăiască Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band) a fost savurat fără dar și poate mai ales că Arjen a glumit pe seama vârstei lui având în vedere această alegere muzicală. Well, omul nu este chiar grandpa și își poartă totuși cu mândrie cei peste 2 metri (!!!).

The Gentle Storm Hard Rock Cafe Bucharest

The Gentle Storm Hard Rock Cafe Bucharest

Concertul chiar a fost ca o seară bună între prieteni, într-un bar într-adevăr spectaculos și a reușit să mă facă să uit că am dat 14 lei pe o bere la draft. Anneke și Arjen au avut grijă să creeze o legătură aparte cu publicul, avându-i complici pe oameni la glumele lor și transmițând constant emoție, iar sincer nici nu mă interesează dacă ăsta a fost pattern-ul lor în turneu, pentru că pur și simplu și-au pus amprenta asupra unei seri de memorat. Setlist-ul este disponibil aici.

Come back to me!

