Ieri seară am mers la Arenele Romane, entuziasmată să-i văd pe cei de la Godsmack după trei ani de zile în care s-au lăsat așteptați. Cu toate că în 2012 nu au mai ajuns la Tuborg GreenFest din cauza unor probleme de sănătate ale vocalistului, Sully Erna, aseară și-au luat revanșa fără dar și poate.

Concertul Godsmack i-a avut în deschidere pe cei de la Dirty Shirt, care au urcat pe scenă puțin după ora 20:00. Într-adevăr, așa cum umblă și vorba prin târg, prestează bine și au un fan base de admirat. În rest ce pot să zic, metal de petrecere și voie bună.

După ora 21:00 și-a făcut apariția Mike Terrana alături de Fabri Kiarelli și Alberto Bollati, care s-au arătat suficient de încântați să le cânte românilor, dar prestația lor nu m-a încântat atât de tare, poate și pentru că eram nerăbdătoare să văd Godsmack. Old school stuff, executat totuși impecabil.

IMG_20150627_214044

La ora 23:00, după o perioadă de așteptare cu sufletul la gură, timp în care scena a fost pusă la punct și sunetiștii au făcut ultimele revizii, în aplauzele tuturor, au urcat pe scenă Sully Erna, Robbie Merrill, Tony Rombola și Shannon Larkin. Au făcut un show despre care, personal, cred că se va vorbi ceva vreme de acum înainte și mă bucur că i-am descoperit în liceu și ever since le dau câte o ascultare.

Nu știu dacă aspectul ăsta are treabă cu trupele americane, pentru că nu sunt primii la care am remarcat asta, dar au interacționat cu publicul incredibil de mult și au reușit să țină oamenii în priză și, ca să-l citez pe Erna, să-i facă să-și piardă mințile. În repetate rânduri, Erna a cerut publicului să se manifeste și să demonstreze că nu degeaba au ales să vină în România. Concertul de la București a fost ultimul din turneul european și au păstrat ce-i mai bun pentru final. A fost mai mult decât o replică menită să ne gâdile orgoliul, pentru că au dat ce-i mai bun din ei.

Au început concertul cu 1000hp, piesă care dă numele albumului lansat în 2014 și apoi ne-au purtat prin discografia lor, spre deliciul tuturor, interpretând piesele vechi care i-au consacrat ca trupă și zăbovind din când în când asupra celui mai recent material discografic. În momentul în care am auzit primele acorduri ale piesei Awake cu zâmbetul până la urechi am început să cânt cât m-au ținut plămânii. Keep away și Voodoo, în special, au marcat multe momente cu oameni dragi și aseară le-am retrăit pe fast forward.

Pe lângă muzica pe care o compun, oamenii ăștia, în speță Sully Erna și Shannon Larkin reușesc să execute frânturi de istorie muzicală cu o precizie care te lasă înmărmurit. Drum battle-ul celor doi a reprezentat un moment de coordonare impecabilă și virtuozitate cum rar îți e dat să vezi. Larkin este un toboșar pe cât de fragil, pe atât de puternic, iar setea și talentul cu care lovește tobele cred că îl situează lejer pe podiumul celor mai buni toboșari la nivel mondial.

Pe riff-uri care îți provoacă dependență, Whatever i-a dat dat lui Erna șansa să se remarce încă o dată ca entertainer și să miște masele. Data viitoare, probabil Arenele vor fi pline și angrenate într-un pit imens, rămâne de văzut. După mult așteptata piesă, I Stand Alone, care evident a unit vocile celor din public, gașca s-a spart și în aplauzele tuturor au părăsit scena cu promisiunea că vor reveni anul viitor.

IMAG0778_2

Cu toate că inițial am pus sub semnul întrebării prezența mea la concertul Godsmack de la Arene, mă bucur că mi-a venit mintea la cap pentru că am fost martora unuia dintre cele mai bune show-uri care m-au ținut cu gura căscată de uimire. Puțin îmi pasă că la multe din replicile de aseară au fost expuși și oamenii din alte țări, pentru că unicitatea lor a constat în forța cu care cântă, talentul lor și pasiunea pe care nu o poți mima, în fond. Concertul Godsmack a fost nespus de frumos și pot doar să sper că vor respecta promisiunea făcută.

IMAG0782_1

Setlist Godsmack la Arenele Romane, București

For Those About to Rock (We Salute You) (AC/DC song) (Intro)
1000hp
Cryin’ Like a Bitch
What’s Next
The Enemy
Straight Out of Line
Awake
Generation Day
Something Different
Keep Away
Love Hate Sex Pain
Voodoo
Moon Baby

Encore:

Batalla de los Tambores
Whatever
I Stand Alone

