Dacă anul trecut m-am îndepărtat pe cât posibil de tot ce înseamnă Vama Veche, concediul acesta m-a găsit la o aruncătură de băț de satul ăsta pestriț, mai exact la vreo 4 km și ceva distanță, în 2 Mai. Și pe cuvânt că o să revin aici.

IMAG0864

În zona asta mai mereu mi-am trântit cortul ba pe plajă, ba prin vreo curte, însă în 2 Mai am trăit experiența cazării într-o casă minunată, situată pe faleză: Casa Rosemarie, despre care nu se găsesc foarte multe informații pe net. Am aterizat aici la recomandarea cuiva și zău că nu-mi pare rău. Am stat 5 inși într-o mansardă încăpătoare, cu două terase, una dintre ele având vedere spre mare și m-am plimbat ca titirezul minunându-mă de fiecare cotlon. Să-i deie Dumnezeu sănătate persoanei care ne-a recomandat casa asta în care ne-am cazat, cu toate că, într-o noapte în care a fost furtună, ne-am trezit din cauza apei care pica din tavan. Apele s-au liniștit, dar n-ar strica să rezolve problema asta pentru că locul e foarte fain, bașca te poți lăfăi în toate șezlongurile pe care le au pe terase și în grădină.

Room with a view. #2mai #seaside #travel #holiday

A post shared by Adriana G. (@baietel03) on

Mansarda este compartimentată în 3 „camere” (veți înțelege imediat ghilimelele) și un fel de living. Una dintre camere este un spațiu cât se poate de intim, cu ușă, însă celelalte două sunt separate printr-un fel de draperii imense. Pentru noi nu a fost neapărat o problemă, am mers în familie, dar cu un grup mai zgomotos cred că am fi avut oareșce divergențe. În mansardă am avut un frigider micuț, cuptor cu microunde, filtru de cafea, fierbător, toaster, așa că ne-am descurcat să ne facem ceai/cafea, iar pentru chestii mai serioase am coborât în bucătăria aflată cu un etaj mai jos. Când nu am mâncat omlete, salate sau paste homemade, ne-am îndopat cu midii, rapane și chefal proaspăt, că la mare omu’ înoată, dar mai și mănâncă de-ale locului, iar in 2 Mai există niște restaurante cu mâncare foarte bună, să tot alegi.

IMG_0507

IMG_0614

IMG_0615

IMG_0618

Cum se mănâncă în Vamă nu mai este un secret, dar satul ăsta mi-a trezit curiozități mai ales că pe Facebook dădusem accidental de Black Sea La Petya, un loc care se anunța promițător. În prima zi la mare, istoviți de pe drum, cu bagajele în spate, am aterizat total random la acest restaurant, căutând un loc unde să ne potolim foamea. Am înfulecat efectiv o porție mare de midii cu sos de smântână și mămăligă, iar de bere nici nu mai zic cum m-a uns pe suflet, pardon, gât. Pe la masă s-a mai mâncat omletă cu salată de roșii si o brânză surprinzător de bună. Pe lângă mâncarea bună, un plus l-a avut și muzica, un radio online cu roace old school, iar tare bine sună un Zeppelin, Sabbath sau Creedence, care te duce cu gândul la Vama de altădată. La Petya am revenit și în zilele următoare și am savurat borș de pește, rapane cu sos cherry și mămăligă and, wait for it, piept de pui Valdostana cu o porție de cartofi prăjiți care putea sătura cel puțin trei oameni. Și pentru că am poftit de multă vreme la o porție de papanași, dorința mea s-a concretizat, dar m-a răpus porția aia. Mâncarea foarte bună aici, muzica asemenea, berea rece, dar la capitolul servire au de lucrat. Fetele de acolo sunt grumpy în mare parte din timp și uneori nu sunt pe fază, dar la ce flux de oameni e acolo, cred și eu că-s sătule.

IMAG0858

Omletă & salată de roșii cu brânză Black Sea La Petya

Rapane cu sos cherry și mămăliguță Black Sea La Petya

Dacă tot suntem la capitolul mâncare, merită să menționez și restaurantul Bianca, unde am mâncat o singură dată, dar saramura de chefal nu ne-a dezamăgit, chit că nu a fost saramură de pește în sensul clasic al cuvântului, pe aia am înfulecat-o la Tulcea, locul unde mă mir că oamenii nu bagă și pește intravenos. La maică-mea în casă găsești constant crap, știucă, biban, caras, ciortan, șalău, somn și lista poate continua. Overall, în 2 Mai, prețurile în restaurante sunt decente, bașca într-o zi ne-am aventurat la un restaurant ce servea meniul zilei la 15 lei. În banii ăștia am mâncat ok, dar nu aș reveni acolo neapărat. După înotat ca înecata (haha), ți se cam face foame și nu-i loc de nazuri. Cu toate că în 2 Mai aveam de unde alege preparate foarte bune, am tras o fugă și în Vamă să mâncăm la Șoni, iar ciorba de fasole cu afumătură, la ceaun, a fost divină. Uitasem să menționez în această incursiune culinară plăcintele de la Papu Saru, o plăcintărie cu preparate tradiționale, macedo-române, după cum se prezintă chiar ea. Am încercat plăcinta cu brânză, cea cu brânză și spanac și brânză cu praz. Bune, dar am mâncat plăcinte mult mai bune la viața mea. Oamenii zic că folosesc produse organice locale, așa că pentru o gustare merită încercate.

 

Bărci 2 Mai

Plaja 2 Mai

Plaja nudiști 2 Mai

Plaja 2 Mai

Anul acesta m-am surprins pe mine înotând realmente ca un guvid evoluat și întrecându-mă cu ăl’ bărbos la ture prin apă, de la o geamandură la alta. Când nu am înotat, mi-am tras echipamentul de snorkeling și m-am uitat curioasă după crabi, bancuri de guvizi și chefali. În zona de plajă unde am poposit, apa era foarte limpede dar plină de pietre în care te puteai accidenta ușor, noroc cu labele. Într-o zi am experimentat chiar propriul triatlon: alergat de cu dimineață pe langă plajă, înotat înainte și înapoi până mi-au sărit capacele și mers pe jos vreo 9 km (dus-întors) cât să mâncăm în Vamă, așă că pe lângă pompat mâncare, mi-am și mișcat fizicul. Acum puteți să-mi ridicați statuie.

Plaja 2 Mai

Plaja 2 Mai

Plaja 2 Mai

Vacanța în 2 Mai a fost reconfortantă și m-am bucurat de ceva mai multă liniște. Îmbătrânesc, dom’le. Nu plâng după nopțile pierdute-n Vamă, au fost bune la vremea lor, dar și mersul în grup ca pensionarii are dezavantajele lui. Atunci când stai după fundu’ altora, n-ai cum să-ți faci programul după bunul plac, dar asta nu m-a împiedicat să mă bucur de momentele astea de mișunat de colo-colo, pentru că nu-s eu mare amatoare de lenevit la soare, cu toate că nu mă pârlesc. Vă rog să mă invidiați pentru că rămân tuciurie juma’ de an.

Pe scurt, mă bucur că am descoperit că, deși este aproape de Vamă, 2 Mai încă nu s-a spurcat, poate sudul litoralului mai are șanse să se curețe de diverși oameni care nu-i fac cinste.

