De obicei când scriu despre concertele la care am mers, încep rândurile cu entuziasm și elogii care nu se mai termină (întâmplarea face ca am văzut trupe în fața cărora să te înclini), dar de data asta o să încep prin a scrie despre organizare pentru că, deh, așa suntem noi românii, ne place să ne plângem.

Aseară am ajuns la Arenele Romane pe la 20:30 și, la braț cu bărbosul, m-am îndreptat încrezătoare înspre punctul de vânzare a jetoanelor, când, ce să vezi, ne-am dat seama că era coadă dintr-un capăt în celălalt al locației și nu exagerez când spun asta. Pentru un moment am renunțat la idee, pentru că părea că nu se mai termină și oamenii tot veneau, dar într-un final ne-am făcut curaj, pentru că na, omu’ mai bea o bere, o apă sau, mă rog, intenționează să o facă. După niște minute bune în șir, timp în care din extrema stângă sau dreaptă mai venea câte unu’ care se lipea inocent de mulțime și avansa spre revolta noastră, am intrat în posesia jetoanelor. Din păcate, am dat o coadă pe alta, la bere de data asta. Disclaimer, că presimt că o să-mi iau bobârnace: nu am mers la concert cu gândul să mă pun în cap, departe de mine, dar sete i se face oricui, nu? La bere am stat literalmente zeci de minute, dintre care 10 cel puțin au fost petrecute fără să avansez măcar 1 centimetru. La punctele de vânzare erau 3 „amărâți”, care n-au nicio vină pentru că nu au făcut față sutelor de oameni. În fine, într-un final am intrat în posesia licorii magice, dar la runda a doua, undeva pe la jumătatea concertului, berea s-a terminat și trebuia să stai, bineînțeles, la coadă ca să afli asta (un singur punct avea agățat un carton care anunța că nu se mai vinde bere acolo). Am înțeles de aici că organizatorii au fost depășiți de situație și că au făcut niște estimări eronate. Așa o fi, dar nu este primul eveniment organizat, iar plătitorii de bilete au pretenții, ce să-i faci. Eu le mulțumesc, totuși, pentru că au adus Machine Head în România după trei ani în care mulți îi așteptau cu sufletul la gură, pentru că despre ei ar trebui să fie vorba.

Machine Head @Arenele Romane Bucuresti

Pe Machine Head i-am văzut prima dată în 2012 la Tuborg GreenFest powered by Rock the City și, de fapt, este impropriu spus văzut, pentru că după o zi întreagă în care m-a bătut soarele în cap, eu eram mai mult adormită și sprijineam gardul. Îmi pare rău că atunci nu am avut prezența de spirit să mă bucur de prestația lor, dar am recuperat aseară. Băieții ăștia au avut un show memorabil și sincer mă mir că Robb Flynn mai are chef și energie să cânte având în vedere problemele de sănătate din ultima perioadă. Mie asta mi-au transmis aseară, că le place atât de mult ceea ce fac și altceva nu mai contează (că-s fete, droguri și ce mai zicea Flynn în discursul de pe scenă). Eu am văzut niște muzicieni care se dedică 110% și au respect față de public. Din punctul meu de vedere sunt underrated pentru ceea ce fac și merită mai multă atenție pe scena metal, dar poate-s eu în balonul meu cristal.

Machine Head @Arenele Romane Bucuresti

Timp de două ore jumătate, până-n miez de noapte, au făcut un tur discografic ales pe sprânceană și au pus publicul în mișcare. Am văzut niște încercări mai timide de circle pit, pe Killers and Kings s-au activat băieții pentru scurtă perioadă. De fapt, piesele cuprinse pe cel mai recent album Machine Head, Bloodstone & Diamonds, au fost primite foarte bine și circulă vorba în popor că albumul ăsta a adus un suflu nou în evoluția muzicală a trupei. Mie-mi place. 😀 La Davidian a fost nebunie, eu, sinuzisată cum sunt de câteva săptămâni, mi-am împrăștiat creierii-n stânga și-n dreapta și m-am bucurat ca un copil. Aesthetics of Hate a fost un prilej bun să ridice valuri de furie în aer și să unească vocile multora din public. Cu Halo concertul s-a încheiat în aplauzele oamenilor care până atunci au trecut cu vederea neajunsurile organizatorice și, iată, ne-am trezit a doua zi cu toții postați pe pagina de Facebook a trupei.

Machine Head @Arenele Romane Bucuresti

Machine Head @Arenele Romane Bucuresti

Mie mai dați-mi concerte Machine Head că mă duc negreșit, dar dați-mi și bere să sărbătoresc momentul. 😀

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=faHhYkIL8Jo&feature=youtu.be]

Setlist Machine Head @Arenele Romane 2015

Imperium
Beautiful Mourning
Now We Die
Bite the Bullet
Locust
From This Day
Ten Ton Hammer
This Is the End
In Comes the Flood
The Blood, the Sweat, the Tears
Crashing Around You
Darkness Within
Declaration
Bulldozer
Killers & Kings
Davidian
Sail Into the Black
Now I Lay Thee Down
Aesthetics of Hate
Game Over
Old
Halo

 

