Pe lista „Best in travel 2016” a celor de la Lonely Planet se află și Transilvania, care ocupă locul fruntaș în topul regiunilor demne de vizitat în acest an. Cu toate că am bifat principalele atracții ale zonei, nu mă pot lăuda că am bătut Transilvania în lung și-n lat. În schimb, sunt orașe la care revin atunci când am ocazia, iar Sibiul, cumva, este un oraș de suflet care-și dezvăluie farmecul puțin câte puțin, cât să revii la el.

Escapada de acum două weekend-uri m-a găsit cu câteva zile înainte săpând pe Booking după cazare ‘eftină și bună. Ai zice că așa ceva mai rar găsești, dar e aievea, pentru că am găsit o pensiune de care m-am îndrăgostit iremediabil și cu toate că la început eram sceptică din cap până-n picioare (deh, Toma Necredinciosul, până nu văd, nu cred), când am pășit pragul camerei unde am fost cazați, pfff: mobilier din lemn masiv, cu iz de început de secol XX ne ademenea la fiecare pas. Zic asta pentru că am stat într-o camera spațioasă, iar baia nu a fost mai prejos din acest punct de vedere. Serios, ne-am lăfăit fără dar și poate, dar aflându-mă în unul din orașele mele de suflet, zău dacă-mi venea să zac în pat (genial, de altfel). Doi inși au plătit pentru două nopți de cazare, cu mic dejun inclus, undeva sub 250 de lei, așa că vă recomand cu dragă inimă să dați o fugă pe la Pensiunea Cardinal cu proxima ocazie în care vă aflați în Sibiu.

Cazare Pensiunea Cardinal

Cazare Pensiunea Cardinal

Cazare Pensiunea Cardinal

Cazare Pensiunea Cardinal

Well, că tot spuneam că nu odihna mi-a fost scopul cât am poposit prin acest minunat oraș transilvănean, l-am luat la pas, constatând cu dezamăgire că Palatul Brukenthal era un picuț închis (bărbosul și-a luat țeapă). Nu a fost neapărat tragic, pentru că doi metri mai la stânga, în Casa Albastră, ne-am clătit ochii și mințile cu lucrări de grafică de Günter Grass din colecţia Muzeului Naţional din Gdańsk. Reiterez, nu-s a’ mai sensibiloasă într-ale artei și nici nu-mi atribui cunoștințe pe care nu le am (the more you know, the more you forget), dar expoziția a fost cutremurătoare și trecând peste tehnică sau talent, puteai să surprinzi tulburările unui om trecut prin război și transpunerile în tuș ale brutalității omului (quite disturbing pe alocuri). Mergeți de vedeți, atât pot să zic. Dacă nu faceți față, urcați în Turnul Sfatului (l-am escaladat a nu știu câta oară) și admirați Sibiul de la înălțime. Dacă vreți senzații tari (disclaimer: am rău de înălțime și aparent manifest o ușoară fobie față de turnuri, clopotnițe & co.), dați o tură până în Turnul Bisericii Evanghelice, pentru cei mai slabi de înger ca subsemnata, când vine vorba de paranteza de mai înainte, o să fie horror, mai pe șleau, se lasă cu atac de panică. După lupte seculare și luat inima-n dinți aproape literalmente, am urcat treaptă cu treaptă ca o domnișorică cu ceva înfipt adânc în partea dorsală, până am ajuns în vârf, unde am admirat semeții Munți Cindrel, care făceau pe ei de râs: „Uite-o, bă și pe fricoasa asta!”. I-am tras în poze, mi-am făcut o cruce și am tras aer în piept că deh, trebuia să mai și cobor din turn și nu-mi imaginez cum aș fi arătat mumificată, cu o pancartă alături: exponat deosebit, păcat că îi lipsea Xanaxu’ în fatidica zi.

Expozitie cu grafica de Günter Grass

Catedrala Evanghelica Sibiu vazuta din Turnul Sfatului

Piata Mica vazuta din Turnul Catedralei Evanghelice Sibiu

Biserica Romano-Catolica vazuta din Turnul Catedralei Evanghelice Sibiu

Trepte  Catedrala Evanghelica Sibiu

Morminte  Catedrala Evanghelica Sibiu

Detaliu mormant  Catedrala Evanghelica Sibiu

Interior Catedrala Evanghelica Sibiu

Orga Catedrala Evanghelica Sibiu

Detaliu Casa Calfelor Sibiu

Case vazute din Turnul Sfatului Sibiu

Mini-vacanța m-a găsit iar la Muzeul de Istorie Naturală, unde am căscat ochii ceva mai rapid de această dată, pentru că știam care e treaba, iar apoi am luat centrul la pas până când am făcut piciorușe de gazelă. Ei bine, ăsta este motivul pentru care mă întorc la Sibiu ori de câte ori am ocazia: te pierzi pe străduțe admirând clădirile care te invită să le cunoști povestea, iar la tot pasul găsești câte o casă declarată monument istoric, care parcă te invită să-i treci pragul, dar nu vreau să testez nivelul de toleranță al ardelenilor, așa molcomi cum sunt. Apropo de asta, mă lovește de fiecare dată în moalele capului politețea lor, aproape dusă la extrem de-ai zice că au toți material de actori. Și unul nu ar disimula, așa sunt oamenii de aici. Atunci când se ciocnesc pe stradă și se intreabă de sănătate, răspund cu un zâmbet larg că fac „foarte bine”, nu „bine/ok/așa și așa/viața e de căcat, mă duc să mă tai pe lat că pe lung mi-e cam frică”. Ți-e cam jenă s-o arzi grumpy și să pleci privirea în pământ. Cred că asta e cea mai bună terapie anti-depresie: câteva zile pe aici, doar câteva zic, că apoi dai în altele.

DSC_0774-001

Muzeul de Istorie Naturala Sibiu

DSC_0783

Inima Muzeul de Istorie Naturala Sibiu

Muzeul de Istorie Naturala Sibiu

Muzeul de Istorie Naturala Sibiu

Muzeul de Istorie Naturala Sibiu

Muzeul de Istorie Naturala Sibiu

Muzeul de Istorie Naturala Sibiu

Mno, dacă cineva avea impresia că am stat nemâncată, tough luck, m-am înfruptat prin câteva restaurante din care nu aș mai fi ieșit decât ghiftuită, and guess what, așa am și ieșit și culmea, la întoarcere, cântarul nu a urlat de șoc (mersul pe jos face piciorul sexos). Despre experiența culinară la prețuri foarte bune, porții indestulătoare și preparate pe care le-am introdus în categoria „curcubeu pe cerul gurii” o să vorbesc într-un articol viitor, dar vă asigur că în Sibiu se mănâncă excelent, se ascultă muzică bună, iar chelnerii sunt de un profesionalism rar întâlnit, cred că nici nu știu ce-i ăla meltean, dar o vizită în capitală îi poate lămuri instantaneu.

DSC_0835

Piata Mare Sibiu

Turnul Catedralei Evanghelice Sibiu

Case Sibiu

Acestea fiind zise, hop în mașină/tren/autobuz și luați țara la pas. Începeți cu Sibiul și terminați tot cu el sau dacă aveți alte sugestii, sharing is caring, vorba aia, iar eu de acum încolo am de gând să mai iau țara la o tură cel puțin.

 

