Weekend-ul viitor mă va găsi într-o stare de agitație totală și mai activă decât am fost eu vreodată (cred). Cumva se face că voi îmbina utilul cu plăcutul, unde utilul se presupune că-i primul semimaraton pe care-l voi alerga, iar plăcutul e o burgetăreală pe cinste, adicătelea voi găti burgeri și voi fi jurizată pentru asta. Dar să le luăm pe rând, zic, căci seria noilor începuturi de-abia se coace.

Pe 14 mai mă găsiți la BugerFest 2016 în spatele grill-ului pe care va sfârâi carnea numa’ bună de trântit într-o chiflă în care voi îndesa multe bunătățuri. Mai precis, voi lua parte la competiția de amatori și voi lupta pentru titlul „șefa la burgeri” pentru că pot, pentru că vreau și pentru că dragoste pentru acest preparat căruia i se face o mare nedreptate când i se pune eticheta de „fast-food”, desigur, în cel mai peiorativ sens posibil.

Dragostea pentru burgeri m-a năpădit după ce am trecut pragul Switch.eat, iar de atunci am mișunat încolo și-ncoace în căutare burgerului perfect și am încercat burgerii oferiți de câteva localuri despre care se spune că i-ar face pe cei mai buni din oraș, dar am ajuns și in the dark side și pe cuvânt că numai prăjiturici nu găsești acolo. Oh, well, în momentul ăla m-am trezit eu mai brează, am dat drumul la foc și am pus de niște primi burgeri de a stat mâța-n coadă. Încă circulă printre noi legenda care ar spune că nu-s tocmai paralelă cu gătitul (de burgeri) și mi-am dat pe spate prietenii cu câteva exemplare suculente…cam literalmente, pentru că deh, orice festin își are consecințele sale. Mai jos e o poză cu „micuții”, ei fiind imboldul pentru o asemenea decizie. Eu sper să fiu pe podium, iar a doua zi să zburd glorioasă pe traseu.

Homemade burgers

Pam-pam, iată că mi-am pasat singură mingea la fileu și în ordinea numerelor de pe tricouri am ajuns la numero dos, care de fapt e a big first: primul semimaraton pe care îl voi alerga, și nu oricum, ci pentru Hospice Casa Speranței. Pentru cei care au deschis televizoarele mai târziu, cei de la Hospice sunt pionieri în îngrijirea paliativă în România și centru de excelență pentru Europa de Est. Datorită lor peste 18 000 de oameni, aflați într-o cursă nedreaptă, au găsit alinare și au aflat cum își pot păstra demnitatea în fața bolii. Pentru statul român, din păcate, acești oameni fac parte dintr-o statistică, atât. În cei șase ani de când sunt voluntar Hospice am învățat cât de prețios este sprijinul atunci când ușile ți se închid în nas, una câte una. Am învățat că oamenii pot întinde o mână pentru a-i ridica pe cei doborâți și le pot reda încrederea în cei din jurul lor, dispuși să pășească mai departe de pătrățica în care se află.

Cumva, de-a lungul voluntariatului, observându-i pe cei care fac mai mult și mai bine pentru semenii lor, am hotărât că-i cazul să iau taurul de coarne și să dau din picioare cu talent. Întâmplarea face că am fost omul bun la toate la suficiente evenimente majore de alergare încât să-mi găsesc ușor motivația necesară. Un an și ceva mai târziu, timp în care am mai alergat pentru Hospice, iată-mă făcând un pas în plus și marcând primul semimaraton dintr-o serie mai lungă, despre care, desigur, voi povesti cât de curând.

Am scris despre toate astea cu un scop destul de simplu, dar de impact, acela de a vă alătura demersului prin care împreună putem contribui la creșterea calității vieții bolnavilor incurabili. Dacă nu e deja cristal clear, strâng bani pentru pacienții Hospice, pe Galantom. Faceți-vă curaj, dați click aici și abuzați de butonul de donații pe cât posibil. Eu nu vă promit câte-n lună și-n stele dacă faceți asta, dar vă garantez că o să vă simțiți mai bine știind contribuția pe care ați avut-o.

Ați băgat la cap, da? Pe 14 și pe 15 mai avem treabă. Să sfârâie grătarele și să galopeze picioarele.

