În stilul caracteristic, o să încep cu punctele slabe ale evenimentului, ca să las loc unui final apoteotic, de altfel. Un mare minus pentru acest „festival” este că numa’ festival n-a fost și lumea a stat cu sufletul la gură până să anunțe organizatorii ce și cum. Serios vorbind, nu se compară cu ce am văzut în 2012. Pe lângă asta, a fost cam urâtă schema cu a treia zi, care a dispărut în neant. Comentariile au curs cu zecile, oamenii întrebând în stânga și-n dreapta ce se întâmplă cu Twisted Sister și Volbeat, desigur, fără nicio reacție din partea organizatorilor care s-au scuzat cam sec în ceasul al doisprezecelea. Aș putea spune că Maiden au rupt norma, reușind să compenseze toate neajunsurile, dar tot nu-i frumos să dai bir cu fugiții când anunți un lineup de care nu te mai ții. Pe lângă asta, prețul unui jeton a urcat la 8 lei, măcar de dădeau un Evian la pahar, dar mă bucur să văd că la nivel de mâncare sunt și alte opțiuni pe lângă clasicul hot dog. Am tras cu ochiul să văd care-i treaba la burgeri, dar am rămas cu privitul. 😀

firma rock the city 2016

rock the city 2016

Principalul motiv pentru că care am cumpărat abonamentul a fost pentru Muse, culmea, pentru că i-am ratat cu ocazia primului concert la București și am zis că e bine să-mi iau răsplata pentru tinerețea zbuciumată în care-i ascultam. Bellamy, orice ar spune eventuale guri rele, are o voce mindfuck, la chitară și la pian rău nu se descurcă, deci avem premisele unui concert bun. Rușine să-mi fie că nu pomenesc nimic de Christopher Wolstenholme și Dominic Howard, dar ăsta-i păcatul frontman-ilor, îți iau ochii de fiecare dată. Cum concertul de la noi a făcut parte din Drones World Tour, desigur că ne-am delectat cu piese extrase de pe cel mai recent album, iar după jumătate de oră de întârziere peste ora anunțată oficial, s-au auzit și acordurile piesei Psycho, publicul luând-o razna. Unde mai pui că următoarele trei piese: Plug in Baby, Interlude și Hysteria ne-au plasat pe la începuturile lor discografice, iar în jurul meu se scanda de zor, semn că zicala oldie, but goldie are o mare aplicabilitate. Resistance m-a pus pe gânduri și regretam undeva în sinea mea că n-o să aud Undisclosed Desires oricât tânjeam după asta, dar a fost un moment bun. Cu toate astea, setlist-ul a fost bine gândit și te purta ba prin zilele noastre, însă fără să insiste prea mult, ba prin anii lor de glorie (nu că acum nu stă faima bine lipită de ei). Supermassive Black HoleStarlight și Time Is Running Out au făcut efectiv valuri, pregătind un final ales pe sprânceană. Uprising (pe care am înregistrat-o cu ajutorul Bărbosului, cu aere de regizor), Mercy și Knights of Cydonia au încheiat un concert pus de altfel sub semnul întrebării. Multă lume s-a plâns de sonorizarea precară, mai ales cei din zona Normal Circle. Aflată și eu la „săraci”, nu pot să zic că m-a izbit fix în moalele capului problema asta. Momentele fără gin-gin se auzeau ce-i drept mai încet, but then you wonder, asta o fi vrut să zică autorul? Aveam așteptări foarte mari, speram să fie realmente exploziv și m-a lăsat așa numb pe alocuri. Oamenii din jurul meu, cel puțin, erau foarte energici, dar recunosc că i-au cam acoperit vocea lui Bellamy. I still wonder what happened there, dar mă bucur că i-am văzut că cine știe când or mai veni. Setlist-ul se găsește aici.

Finally! #muse #dronestour2016 #gig #rockthecity

A post shared by Adriana G. (@baietel03) on

Ieri seară, după ploaia torențială de la mine din cartier, mi-am făcut curaj să mai prind două piese de la The Raven Age. Îmi fac mea culpa când zic că mare lucru nu știu despre ei, mai mult decât faptul că băiatul ăl’ mai mare al lui Steve Harris este chitarist în trupa asta. Sună bine, dar nu am ascultat suficient ca să am o părere închegată, așa că I’ll skip to the headliners și, deși nu mai aveam entuziasmul de prima dată când i-am văzut, nici măcar pe cel de acum trei ani, când Dickinson & co. au pășit pe scenă, m-am resetat cu totul. Reiterez faptul că Muse a fost motivul principal pentru care weekend-ul ăsta m-a găsit la Rock the City, dar trăgând linia, hmm. Tot din seria „răstigniți-mă/oh, no, you didn’t/mă duc să-mi fac seppuku”, nu am ascultat The Book of Souls cap-coadă, așa că a fost un fel de blind date, pentru că norocoșii de noi ne-am aflat pe lista unui nou turneu: The Book of Souls World Tour. Știam setlist-ul dinainte, pentru că uneori pur și simplu nu-mi place să fiu luată prin surprindere, așa că proporția de piese consacrate/piese noi a fost 50-50. Mă așteptam la un final mai în forță, dar discursul lui Dickinson a compensat și ohooo, cât. Doamna Firea, deși indirect, a fost pomenită, prin prisma faptului că acest concert ar fi ultimul în Constituției, dar Dickinson a zis că las’, ne descurcăm noi până la urmă, găsim alt loc de zbenguială, mai pe șleau. Semn că omu’ se simte OK cu vârsta pe care o are, și totuși, tinerel nu prea mai e, s-a legat și de asta fericindu-i pe alții și mai ramoliți, anunțând astfel Children of the DamnedTears of a Clown, piesă dedicată lui Robin Williams, a mai smuls niște emoție din rândul publicului, dar cu The Trooper și Powerslave ne-am revenit repejor, nu de alta, dar să nu uităm cine-i în fața noastră. The Book of Souls  a fost pregătită cu un discurs legat de marile civilizații care au pierit, în speță, cea mayașă. Pe larg, discursul s-a legat de marile imperii care au căzut unul câte unul și Dickinson a arătat înspre civilizația greacă, care a fost una măreață, după care criza i-a lovit. A mai zis ceva despre un nebun care a construit o imensă clădire, îndoielnică din punct de vedere estetic (a zis că-i urâtă în draci, ce să mai), adicătelea Casa Poporului. Înțelegeți ideea. Hallowed Be Thy NameFear of the Dark și Iron Maiden au adus nostalgicii împreună și vocile la unison. Finalul a fost unul apoteotic și chiar dacă a început cu Number of the Beast, a continuat cu Blood Brothers, pretextul unui nou discurs legat de înfrățire, pace și faptul că rockerii nu-s așa violenți cum par. Wasted Years a pus capăt unui concert pe care aș fi regretat să nu-l văd. Always Look on the Bright Side of Life de la Monty Python m-a purtat înspre ieșire cu o urmă de regret, totuși. La capitolul sunet, nu știu dacă vocea lui Dickinson nu a mai avut vigoare sau iar ne-a pus sonorizarea bețe-n roate, dar au fost multe momente în care a cedat cu totul. Rămâne un mister. Setlist aici.

The Trooper. #ironmaiden #concert #rockthecity #bookofsoulsworldtour #Bucharest #brexit

A post shared by Adriana G. (@baietel03) on

Scream for me, Bucharest! #ironmaiden #concert #rockthecity #bookofsoulsworldtour

A post shared by Adriana G. (@baietel03) on

De dragul unei concluzii, mă bucur că n-am stat acasă, m-aș fi bucurat și mai mult ca astrele să se fi aliniat mai cu talent, dar se pare că la noi nu poate merge totul strună. Mă deranjează că persistă în continuare comportamentul ăsta al organizatorilor care se spală pe mâini pentru că oricum oamenii vin la concerte și nu e nimeni suficient de breaz să boicoteze evenimentul. Păcat, că altfel lucrurile ar putea merge pe un făgaș normal, dar mai avem de răbdat. Până una-alta, mă duc să mă uit la niște live-uri de la vecini.

Advertisements