Când eram mică îmi plăcea la nebunie să dau buzna peste mama în bucătărie, atunci când pregătea fel de fel de dulciuri și să înfig formele în aluatul aromat care stătea întins pe masă. Mă autoproclamasem ajutor de bucătar, chiar dacă săraca femeie nu era prea fericită că-i stăteam în drum, și, cum prindeam un moment de neatenție, îmi însușeam ustensilele ca să dau viață propriilor biscuiți sau prăjiturele. Uneori îmi ieșeau experimentele, alteori eșuam lamentabil dar chiar și așa nu mi-era rușine de nereușita mea, doar mă jucam. Și despre joacă a fost vorba și aseară la workshopul culinar organizat de Romanian Art&Craft și TravelBadgers, unde am aflat povestea lui Vlăduț, simpaticul vampiraș, și a biscuiților săi în formă de lilieci.

Vlăduţ ne coace ceva în seara asta. #romanianartandcraft #vladutsstory #workshop

A post shared by Adriana G. (@baietel03) on

 

Vlăduț’s Story este unul din brandurile care se găsesc în magazinele Art&Craft și care a luat naștere din dorința de a promova suveniruri și produse tradiționale românești, altfel decât se întâmplă într-o piață sufocată de kitschuri. Sunt de găsit pe aeroporturi în București, Sibiu și Târgu-Mureș, dar și pe site, așa că data viitoare când părăsiți țara și vreți să impresionați cu un suvenir ales pe sprânceană, treceți-le pragul.

Playground. #romanianartandcraft #vladutsstory #lilieci #christmasy

A post shared by Adriana G. (@baietel03) on

 

Ca să ajung și la subiect, Mădălina Duță este creatoarea biscuiților cu cacao, savuroși și fragezi din cale afară. La workshop am asistat la procesul creației, fiindu-ne dezvăluită rețeta pe care nu am reținut-o în totalitate, dar știu că făina, ouăle, cacaua și zahărul se împacă bine cu un unt bun și gras care va face diferența. Rolul nostru, al participanților la eveniment, a constat, pe lângă devorarea biscuiților, în pregătirea lor având la dispoziție diverse forme, iar aici ne-am lăsat imaginația să zburde, că doar nu ne-am oprit doar la ustensilele de față. Eu se presupune că am dat viață unui biscuite-lebădă, acuzat că aduce mai mult a târâtoare, dar uite ce face invidia din oameni. Sincer, grupul nostru de artiști cofetari nu se mai dezlipea de masa de lucru și tot umpleam tăvile cu aluat proapăt decupat. După ce s-au copt biscuiții, ne-am dat și mai artiști împrăștiind royal icing mai mult pe noi decât pe ei, deși după moțurile lor, aș spune că am exagerat cu cantitatea de glazură, but baking art it’s not that easy.

Anul ăsta am împodobit din timp bradul. #romanianartandcraft #vladutsstory #bakingart #cookies

A post shared by Adriana G. (@baietel03) on

 

workshop culinar Vlăduț's Story

workshop culinar Vlăduț's Story

workshop culinar Vlăduț's Story

De la eveniment nu am plecat cu mâinile goale, din contră, Vlăduț a fost darnic, cât să le arăt și cunoscuților mei că legenda este vie, dar deloc amenințătoare. A fost o seară reușită alături de oameni faini pe care m-am bucurat să-i revăd și cu ocazia asta și alături de care am băut, inevitabil, un pahar-două de vin (apropo, merci, Robert pentru sticla aia).

dsc_0210-001

dsc_0212-001

Mulțumesc încă o dată bursucilor puși pe fapte mari și Romania Art&Craft pentru oportunitatea de a mă juca.

 

